Bezorgen en afhalen
Bij Tuincollectie.nl hechten we veel waarde aan betrouwbaarheid en gemak, daarom maken we voor onze leveringen gebruik van de pakketdiensten DHL en Transmission. Doorgaans worden onze kleinere pakketten door DHL bezorgd en grotere pakketten en pallettransport door Transmission. In sommige gevallen leveren wij ook met eigen transport en natuurlijk zijn onze producten ook af te halen bij ons tuincentrum in Maasbree.
Bekijk hier alle veel gestelde vragen over bezorgen en afhalen op Tuincollectie.nl:
Wat is de levertijd van Tuincollectie.nl?
Levertijd
Wij streven ernaar om je bestelling binnen 2 werkdagen te bezorgen. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een track & trace link van de pakketdienst, zodat je je bestelling kunt volgen. Mocht je bestelling om welke reden dan ook vertraging oplopen, dan brengen wij je hiervan op de hoogte.
Land | Verzendkosten* | Gratis vanaf* | Levertijd via DHL / Transmission |
Nederland The Netherlands |
€ 6,95 | € 50,-* | 1 tot 2 werkdagen |
België Belgium |
€ 9,95 | € 100,-* | 1 tot 2 werkdagen |
*Deze prijzen gelden voor bestellingen die met de reguliere pakketdienst verzonden worden. Voor sommige artikelen geldt mogelijk een verzendtoeslag. Zie de volgende vraag of de productpagina voor specifieke details.
Uitzonderingen:
Voor een aantal producten geldt een langere levertijd. Dit staat altijd vermeld op de productpagina onder het tabblad 'specificaties'. Pallettransport vindt alleen plaats via Transmission en kan in sommige gevallen 1 dag langer duren. Uiteraard houden wij je hierover op de hoogte.
Feestdagen:
Tijdens feestdagen en andere drukke periodes kunnen zendingen vertraging oplopen door enorme drukte bij onze pakketdiensten. Dit ligt helaas buiten onze macht.
Levering van graszoden:
- Onze graszoden worden 1x per week geleverd:
Voor donderdag 16:00 besteld = afhalen op vrijdagmiddag vanaf 13:00 uur of op zaterdag tussen 09:00 en 17:00 uur. - Gekozen voor bezorging? Graszoden bezorgen wij met eigen transport op vrijdagmiddag of op zaterdag. Wij nemen vooraf contact met je op om een aflevermoment af te stemmen.
Levering van bestrating en natuursteen:
- Natuursteenartikelen (zoals split, grind en stapelblokken) bezorgen wij met eigen transport alleen in onze eigen regio.
- Wij nemen vooraf contact met je op om een aflevermoment af te stemmen.
Levering Adezz producten
- Veel van onze Adezz aluminium en cortenstaal bloembakken, waterschalen en watertafels worden vanuit de leverancier op bestelling gemaakt. De levertijd kan variëren van 5 werkdagen tot een aantal maanden.
- Wanneer je interesse hebt in een product van Adezz, kunnen wij de levertijd voor je opvragen. Adezz is bij de productie van hun producten o.a. afhankelijk van het beschikbare materiaal, waardoor er niet altijd een vaste levertijd te bepalen is.
Afhalen in ons tuincentrum
Afhalen van producten in ons tuincentrum kan tijdens de reguliere openingstijden. Bekijk hier de actuele winkelopeningstijden.
Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten Nederland
- Bestellingen boven €50,00: Gratis* thuisbezorgd
- Bestellingen onder €50,00: €6,95 verzendkosten
- Minimale bestelwaarde: €20,00 (exclusief verzendkosten)
Verzendkosten België
- Bestellingen boven €100,00: Gratis* thuisbezorgd
- Bestellingen onder €100,00: €9,95 verzendkosten
- Minimale bestelwaarde: €20,00 (exclusief verzendkosten)
Let op: Het minimale bestelbedrag is €20,00 om onze CO2-voetafdruk te beperken.
Land | Verzendkosten* | Gratis vanaf* | Levertijd via DHL / Transmission |
Nederland The Netherlands |
€ 6,95 | € 50,- | 1 tot 2 werkdagen |
België Belgium |
€ 9,95 | € 100,- | 1 tot 2 werkdagen |
*Bepaalde artikelen kunnen extra kosten met zich meebrengen vanwege hun gewicht of afmetingen. Deze kosten worden doorberekend omdat het verzenden van deze artikelen maatwerk is of omdat ze op een pallet worden geleverd. Je kunt de exacte toeslagen vinden bij het desbetreffende artikel onder het tabblad 'specificaties'.
*Voor bepaalde tuinmeubelen naar België geldt een verzendtoeslag van €50,00 en voor waterornamenten een verzendtoeslag van €25,00. Deze kosten worden vermeldt bij het artikel vermeld onder het tabblad 'specificaties'.
Producten met verzendtoeslag:
- Bepaalde BBQ's
- Waterschalen en watertafels van Adezz (de grotere modellen)
- Lang tuingereedschap
- Regentonnen
- Specifieke tuinmeubels
Heb je vragen over een verzendtoeslag? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.
Met welke pakketdienst wordt mijn pakket bezorgd?
Pakketdienst
Wij versturen onze producten met twee transporteurs: Transmission en DHL. Afhankelijk van de afmetingen van je bestelde producten, selecteren wij de meest geschikte transporteur. Op dit moment is het niet mogelijk om zelf een transporteur te kiezen voor de bezorging van je bestelling.
Eigen transport
Graszoden en bestrating leveren wij met ons eigen vervoer binnen de postcoderegio 5900-5999. De afleverdatum en -tijd worden in overleg met jou gepland.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, bestellingen geplaatst op Tuincollectie.nl kunnen worden afgehaald bij ons Tuincentrum GroenRijk Maasbree. Tijdens het bestelproces kun je aangeven dat je de artikelen wilt afhalen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Zodra jouw bestelde artikelen klaarstaan, ontvang je van ons een afhaalbericht per e-mail.
Afhaallocatie:
Tuincentrum GroenRijk Maasbree
Kanaalweg 7
5993AZ Maasbree
Nederland
Hoe volg ik mijn bestelling?
Zodra wij je bestelling hebben verstuurd, ontvang je altijd een e-mail met een track & trace code om je zending te kunnen volgen. Deze e-mail ontvang je van de pakketdienst die jouw bestelling bezorgt. Na ontvangst van de track & trace code wordt je bestelling doorgaans binnen 1 werkdag bezorgd. Mocht de levertijd om welke reden dan ook afwijken, dan streven wij ernaar om je heir tijdig over te informeren.
Transmission:
Zendingen verstuurd via Transmission kun je volgen via www.mijnzending.nl door het unieke zendingsnummer en de postcode in te voeren.
DHL:
Zendingen verstuurd via DHL kun je volgen via www.dhlparcel.nl door het unieke zendingsnummer en de postcode in te voeren of via je Mijn DHL app.
Eigen transport:
Wanneer wij een bestelling met eigen transport afleveren, spreken wij altijd vooraf een bezorgmoment met je af. Dit gebeurt per e-mail of telefonisch.
Op welke dagen kan mijn pakket worden bezorgd?
Doorgaans leveren wij op maandag t/m vrijdag. Kleine pakketten (max. 80x60x50cm) die we op vrijdag met DHL verzenden, worden in de meeste gevallen op zaterdag bezorgd. Grotere pakketten (boompjes, gereedschap, windschermen, tuinsets, etc.) worden met Transmission verzonden en worden alleen op doordeweekse dagen aangeboden.
Transmission: Bestellingen verstuurd met Transmission worden geleverd op werkdagen, van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur.
DHL: Bestellingen verstuurd met DHL worden geleverd van maandag t/m zaterdag, overdag of 's avonds.
Bijzonderheden
Op zondagen en feestdagen worden er geen pakketten verzonden en bezorgd.
In welke landen levert Tuincollectie?
Tuincollectie.nl bezorgt bestellingen in heel Nederland en België.
Hierbij wordt gebruik gemaakt van:
- Brievenbuspost
- Reguliere pakketlevering
- Palletlevering
Kan ik een specifieke afleverdatum kiezen?
Wil je jouw bestelling graag op een specifieke datum geleverd hebben? Dat is mogelijk! Tijdens het afronden van je bestelling in de winkelwagen kun je een specifiek aflevermoment opgeven.
Levertijd rondom de feestdagen
Tijdens de feestdagen kan het voorkomen dat een zending vertraging oploopt waardoor jouw pakket later wordt bezorgd dan je van ons gewend bent. Naarmate de kerstperiode nadert worden er namelijk tot wel drie keer zoveel pakketten online besteld. Dit zorgt voor enorme drukte bij de pakketdiensten wat kan leiden tot afwijkende levertijden tijdens de feestdagen. Helaas ligt dit buiten onze macht. Om teleurstelling te voorkomen raden wij aan tijdig de gewenste artikelen te bestellen, zodat je er zeker van bent dat je bestelling nog op tijd binnen komt voor de feestdagen.
Kan ik de afleverdatum nog veranderen?
Wil je jouw bestelling toch graag op een andere dag laten bezorgen, dan dat je eigenlijk gepland had? Neem dan contact op met onze Klantenservice, wij passen dit graag voor je aan.
Wat als mijn bestelling niet is bezorgd?
Het kan soms helaas voorkomen dat je bestelling later wordt bezorgd dan gepland. Bijvoorbeeld doordat de planning van de bezorger is uitgelopen of door andere bijzondere omstandigheden. Als wij weten dat het niet gaat lukken, zullen wij dit zo snel mogelijk per e-mail of telefonisch doorgeven. Natuurlijk kun je de status van de zending ook blijven volgen in de track & trace informatie.
Is de status van de levering van je bestelling niet duidelijk? Dan helpen wij je graag verder bij onze Klantenservice.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben voor bezorging?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet thuis bent tijdens het bezorgmoment. Wat er dan gebeurt hangt af van van de vervoerder waarmee je bestelling wordt bezorgd:
Transmission: Word je bestelling met Transmission geleverd en treft de bezorger jou niet thuis aan? Dan wordt er een niet-thuis-kaart in de brievenbus achtergelaten met daarop het verzoek om binnen 5 dagen een nieuwe afleverafspraak te maken. Wanneer je niet binnen 5 dagen een nieuwe afleverafspraak maakt, zal de zending retour naar Tuincollectie.nl worden gestuurd. Transmission bezorgd géén pakketten bij ServicePoints, enkel aan huis.
DHL: Word je bestelling met DHL geleverd en treft de bezorger jou niet thuis aan? Dan wordt er vaak een briefje in de brievenbus achtergelaten waarmee je een nieuwe bezorgafspraak kunt inplannen. Ook kan het voorkomen dat het pakket bij de buren of bij een DHL ServicePoint wordt bezorgd.
Heb je geen briefje in de brievenbus ontvangen of is het onduidelijk waar je pakket is bezorgd? Neem gerust contact op met onze Klantenservice.
Wat als mijn bestelling niet compleet of beschadigd is?
Het hoort natuurlijk niet te gebeuren dat je jouw bestelling niet compleet of beschadigd ontvangt. Is dit toch het geval? Dat vinden we erg vervelend om te horen, onze excuses voor het ongemak! Neem gerust contact op met onze Klantenservice, dan kijken we samen naar een passende oplossing. Als je gedetailleerde foto's met ons kunt delen, dan kunnen wij je sneller helpen.
Welke extra bezorgservice bieden jullie?
Bezorging gemonteerde artikelen
Tegen een vergoeding is het mogelijk om bepaalde artikelen gemonteerd geleverd te krijgen. Zoals bijvoorbeeld onze houten tuinbanken. Deze service bieden wij alleen aan in overleg. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact op met onze Klantenservice voor de mogelijkheden.