Retourneren en ruilen
Bekijk hier alle veelgestelde vragen over retourneren en ruilen op Tuincollectie.nl:
Hoe kan ik één of meerdere artikelen uit mijn online bestelling retourneren?
Bevalt het nieuwe artikel niet, is het niet wat je ervan verwachtte, of past het toch niet helemaal bij je huidige interieur? Geen zorgen, in de meeste gevallen kun je deze retourneren:
- Wij verzoeken je de producten onbeschadigd en in de originele verpakking bij ons aan te leveren, binnen 14 dagen vanaf het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Bij kwetsbare artikelen vragen wij je extra zorg te dragen dat het goed ingepakt wordt. Zo kan schade op de terugweg worden voorkomen.
- Stuur een e-mail naar [email protected] met daarin het factuurnummer van je bestelling en de artikel(en) die je graag wilt retourneren. Of plaats de pakbon van je bestelling in de doos, zodat wij weten van wie de retourartikelen afkomstig zijn.
- Je ontvangt van ons een bevestiging zodra wij je retour hebben ontvangen en gecontroleerd. Wij streven ernaar om je retour binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwerken. Vervolgens zullen wij het verschuldigde bedrag crediteren en wordt dit binnen enkele werkdagen via onze betaalprovider Buckaroo terug op je rekening gestort.
- Eventuele verzendkosten van de heenweg worden alleen teruggestort, wanneer alle artikelen (dus je complete bestelling) zijn geretourneerd.
Let op: kamerplanten, tuinplanten, bomen, graszoden, bestrating, natuursteen en Adezz producten die op bestelling zijn gemaakt kunnen niet worden geretourneerd.
Retouradres:
Tuincollectie.nl
Kanaalweg 7
5993 AZ Maasbree
Hoe lang kan ik mijn bestelde artikelen retourneren?
Bij Tuincollectie geldt een retourtermijn van 14 dagen, vanaf het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen.
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
Wij verzoeken je de producten, onbeschadigd en in originele verpakking bij ons aan te leveren. Daarnaast verwachten wij dat je de artikelen zo behandelt dat wij er weer een andere klant blij mee kunnen maken. Kortom; het artikel moet verkoopbaar blijven. Voldoet de retour niet aan bovengenoemde verwachtingen dan behouden wij ons het recht om je retour te weigeren of de waardevermindering van het artikel in te houden op het aankoopbedrag.
Worden mijn retourkosten vergoed?
De retourkosten worden helaas niet door ons vergoed. Je betaald voor een retourzending de kosten die de verzender bij je in rekening brengt. We adviseren om het pakket via PostNL of DHL te retourneren. Tip: bewaar altijd het verzendbewijs tot je van ons een bevestiging per e-mail hebt ontvangen dat je retour is verwerkt.
*Eventueel betaalde vergoedingen voor een extra bezorgservice worden niet door ons terug vergoed.
Hoe kan ik grote artikelen retourneren?
Wil je een groot artikel retourneren zoals bijvoorbeeld een windscherm, gereedschap of tuinmeubelen? Houd er dan rekening mee dat een groot pakket niet altijd bij PostNL of DHL wordt aangenomen. Kijk voor de afmetingen op de site van de desbetreffende pakketdienst waar je de retour mee wilt versturen.
Lukt het niet om het pakket te retourneren i.v.m. afwijkende afmetingen? Dan is het mogelijk om een groot pakket of palletzending te retourneren via een retouropdracht bij onze pakketdienst Transmission. Deze kunnen wij voor jou inplannen op een afgesproken datum. De kosten voor de retouropdracht kunnen wij vooraf voor je opvragen, echter kunnen deze vrij hoog oplopen. Retourkosten zijn voor eigen rekening en brengen wij in mindering bij het crediteren van de bestelling.
Om teleurstelling en hoge retourkosten te voorkomen, informeren wij je graag op voorhand over onze producten, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.
Kunnen alle producten uit jullie webshop worden geretourneerd?
Binnen ons assortiment zijn er een aantal artikelen die niet geretourneerd kunnen worden:
- Kamerplanten, tuinplanten en bomen
- Graszoden
- Bestrating en natuursteen
- Adezz producten die op bestelling zijn gemaakt
Kan ik mijn bestelde artikelen ook gratis retourneren in de winkel?
Het is ook mogelijk om je bestelde artikelen gratis te retourneren in ons tuincentrum GroenRijk Maasbree. Geef dit bij voorkeur vooraf even door aan onze Klantenservice, zodat wij weten dat je langs komt. Wanneer je de bestelde artikelen komt retourneren kun je je melden bij de balie van het tuincentrum. Een van onze medewerkers komt vervolgens de retour met je afhandelen. Je ontvangt daarna altijd per e-mail een bevestiging dat je retour is verwerkt.
*Let op: terugbetaling van online geplaatste bestellingen zal altijd gebeuren via dezelfde wijze als waarmee je de bestelling aan ons hebt voldaan. In het tuincentrum geven we geen contant geld terug voor online bestelde en betaalde artikelen.
Hoe word ik terugbetaald?
De terugbetaling van online geplaatste bestellingen zal altijd gebeuren via dezelfde wijze als waarmee je de bestelling aan ons hebt voldaan. Wanneer wij je bestelde artikelen retour hebben ontvangen en de retour hebben verwerkt in ons systeem, sturen wij je per e-mail een bevestiging hiervan. Vervolgens zullen wij het verschuldigde bedrag crediteren en wordt dit via onze betaalprovider Buckaroo binnen enkele werkdagen terug op je rekening gestort.
*Houd er rekening mee dat de terugbetaaltermijn voor online betalingen via Card per bank kan verschillen.
*In het tuincentrum geven we geen contant geld terug voor online bestelde en betaalde artikelen.
Wanneer is mijn retour verwerkt?
Wij streven ernaar om je retour na ontvangst van de geretourneerde artikelen binnen 5 werkdagen te verwerken. Je ontvangt altijd van ons een bevestiging per e-mail zodra wij je retour hebben verwerkt.
Is de retourzending bij ons afgeleverd en heb je na 5 werkdagen nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan gerust contact op met ons Klantenservice.
Kan ik artikelen ruilen?
Ruilen is eigenlijk hetzelfde als jouw artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden.
Garantie & Defecten
Artikel defect
Natuurlijk kun je op ons rekenen als een product defect raakt. Tuincollectie.nl heeft voor vrijwel alle producten een garantieregeling met de leverancier. Hierin staat onder andere dat de leverancier de mankementen gratis herstelt. Als een artikel niet de kwaliteit biedt die je daarvan mag verwachten, kun je contact opnemen met onze Klantenservice.
Versgarantie planten
Bij Tuincollectie.nl bieden we versgarantie voor onze kamerplanten, terrasboompjes en tuinplanten. Heb je het vermoeden dat de plant iets mankeert na de levering? Neem dan binnen 2 dagen contact met ons op via [email protected] en stuur een duidelijke foto van de plant mee. Hierna gaan onze groenspecialisten het probleem beoordelen en zorgen we, waar mogelijk, voor een passende oplossing*.
*Let op: planten zijn natuurlijke producten, waarbij elk exemplaar uniek is. Er kan dus verschil zijn in hoogte, vorm en het aantal bladeren. Tevens is het per seizoen verschillend hoe een plant of boom eruit ziet. Dit kan dus iets afwijken van de afbeelding bij het product.
Uitsluitingen
Ongeoorloofd gebruik, slijtage door gebruik én wijzigingen aan het product die door jezelf zijn aangebracht, vallen buiten de garantieregeling. Om in aanmerking te komen voor de garantieregeling moet je ook de originele factuur kunnen overleggen, indien wij hier naar vragen.
Garantieprocedure
Voor een snelle afhandeling moet je de aanmerkingen kenbaar maken aan onze Klantenservice. Na het contact met de Klantenservice wordt er gezocht naar een passende oplossing. Vervolgens houdt Tuincollectie.nl je via e-mail of telefonisch op de hoogte van de vorderingen met betrekking tot de garantieprocedure.
Kosten
Alle kosten die onder de garantie vallen (herstelkosten en verzendkosten) worden door Tuincollectie.nl vergoed. Indien er ook onderdelen vervangen moeten worden die niet onder de garantie vallen, zal de koper deze kosten moeten betalen. Ook onderzoekskosten van onderdelen die buiten de garantie vallen, komen voor rekening van de koper. Wanneer de koper niet akkoord gaat met het herstel, krijgt de koper het artikel retour tegen de gemaakte onderzoekskosten. Tuincollectie.nl onderhoudt te allen tijde contact met de koper over het product dat voor de garantieregeling wordt aangeboden.